
- …
- …
Przetwarzanie danych osobowych przy użyciu narzędzia chatbot - NZOZ Piomar
Informacja o Prywatności dotycząca chatbota NZOZ Piomar
Najważniejsze informacje
Twoja prywatność jest dla nas ważna, dlatego prosimy o zapoznanie się z poniższymi informacjami.
W chatbocie przetwarzamy Twoje dane osobowe.
Administratorem danych jest PIOMAR P. Bodziany, M. Matoga, J. Sułek-Matoga, E. Zymróz-Bodziany sp.j. z siedzibą w Ropczycach, e-mail: kontakt@nzozpiomar.pl.
Będziemy przetwarzać Twoje dane przede wszystkim na potrzeby działania chatbota.
Jeśli się zgodzisz, dane będziemy również przetwarzać do marketingu usług NZOZ Piomar lub na potrzeby
konkursów i akcji promocyjnych organizowanych na Chatbocie. Szczegółowe cele przetwarzania są opisane poniżej.
Możesz cofnąć zgodę na przetwarzanie lub zgłosić sprzeciw wobec przetwarzania – w tym celu napisz na adres: kontakt@nzozpiomar.pl
Pełne informacje dotyczące przetwarzania Twoich danych znajdziesz poniżej.
Co to jest chatbot?
Chatbot to program komputerowy udostępniony przez PIOMAR sp.j. , z którym możesz rozmawiać np. o usługach NZOZ Piomar, a także przy pomocy którego możesz uczestniczyć w konkursach, akcjach promocyjnych oraz otrzymywać informacje handlowe i oferty od NZOZ Piomar. Korzystanie z chatbota sprawia, że przetwarzane są Twoje dane osobowe.
Kto jest administratorem danych?
Administratorem Twoich danych osobowych, przetwarzanych w ramach chatbota, jest PIOMAR P. Bodziany, M. Matoga, J. Sułek-Matoga, E. Zymróz-Bodziany sp.j. z siedzibą w Ropczycach (dalej zwana „Administratorem”), ul. Parkowa 1, 39-100 Ropczyce, tel. 17 22 27 421, e-mail: kontakt@nzozpiomar.pl
Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych wyznaczonego u Administratora to:
Mateusz Bodziany
e-mail: mateusz.bodziany@nzozpiomar.pl
tel. 450 054 154
W jakim celu i na jakiej podstawie dane są przetwarzane?
Administrator zbiera i przetwarza Twoje dane w następujących celach:
a) umożliwienia Ci korzystania z chatbota zgodnie z jego Regulaminem (art. 6 ust. 1 lit. b Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r., dalej „RODO”), w tym do przekazywania Ci informacji o usługach NZOZ Piomar w odpowiedzi na Twoje zapytania, co stanowi jedną z funkcjonalności chatbota;
b) jeśli się na to zgodzisz – do marketingu bezpośredniego usług NZOZ Piomar z inicjatywy Administratora poprzez wysyłanie Ci informacji handlowych przez chatbota, e-mailem lub telefonicznie - zależnie od tego, na jaką formę kontaktu się zgodzisz (art. 6 ust. 1 lit. a RODO).
c) jeśli się na to zgodzisz - w celu umożliwienia Ci wzięcia udziału w konkursach i akcjach promocyjnych organizowanych przez Administratora lub na jego zlecenie (art. 6 ust. 1 lit. a RODO);
Ponadto Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane, w niezbędnym zakresie:
d) w celu wykonania postanowień regulaminów konkursów i akcji promocyjnych (art. 6
ust. 1 lit. f RODO) – jeśli będziesz w nich brać udział,
e) w celu wypełnienia obowiązku prawnego przez Administratora, np. rozpatrywania Twoich reklamacji (art. 23 ust. 1 pkt 2 UODO, art. 6 ust. 1 lit. c RODO) lub
f) do celów realizacji prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora, innych niż marketing bezpośredni, tj. do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń, do prowadzenia statystyk korzystania z chatbota przez użytkowników oraz do administrowania chatbotem (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
Jakie dane mogą być przetwarzane?
Administrator może przetwarzać następujące dane – zależnie od tego w jaki sposób korzystasz z chatbota:
a) dane identyfikujące Cię - imię, nazwisko, lub inne oznaczenie konta, którym się posługujesz w serwisie Facebook, płeć, adres IP;
b) dane, które przekażesz chatbotowi - wiek, informacje o tym, którymi produktami się interesujesz,
c) przebieg Twoich rozmów i interakcji z chatbotem, w tym treść Twoich wypowiedzi w rozmowie z chatbotem;
d) zdjęcia i inne materiały, które przekażesz chatbotowi (np. na potrzeby udziału w konkursie) – w tym zawierające Twój wizerunek,
e) informację o Twojej lokalizacji, na potrzeby wskazania Ci miejsca najbliższej lokalizacji przychodni NZOZ Piomar – jeśli skorzystasz z takiej funkcjonalności chatbota;
g) adres e-mail lub numer telefonu – jeśli je podasz, np. na potrzeby konkursu;
h) informacje zawarte w Twoich zgłoszeniach lub pracach konkursowych – jeśli będziesz w nich uczestniczyć;
i) adres pocztowy – jeśli będzie potrzebny, np. do wysłania Ci nagrody wgranej w konkursie.
W przypadku, gdy będziesz się kontaktować z Administratorem inaczej niż przez chatbota (np. e-mailem), dodatkowo Administrator może przetwarzać dane, które przekażesz w takiej komunikacji – na potrzeby udzielenia ci odpowiedzi.
Komu dane mogą być przekazywane?
Twoje dane osobowe mogą być przekazywane następującym odbiorcom:
a) firmie Chatfuel, która jest operatorem chatbota;
b) innym podmiotom przetwarzającym dane w imieniu Administratora (np. dostawcom standardowych usług związanych z obiegiem i przechowywaniem informacji - dostawcom usług poczty elektronicznej, usług hostingu, infrastruktury informatycznej);
c) upoważnionym pracownikom i współpracownikom Administratora i podmiotów przetwarzających dane w imieniu Administratora.
Możliwość cofnięcia zgody i sprzeciwu wobec przetwarzania
W zakresie, w jakim przetwarzanie odbywa się na podstawie Twojej zgody, możesz w dowolnym momencie, bez podania przyczyny, cofnąć tę zgodę, wysyłając e-maila na adreskontakt@nzozpiomar.pl. Cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
Zaznaczamy jednak, że cofnięcie zgody na przetwarzanie danych potrzebnych do udziału w konkursie lub akcji promocyjnej sprawi, że Twój udział w takim konkursie lub akcji będzie niemożliwy.
Możesz również w każdej chwili:
a) wnieść sprzeciw wobec przetwarzania danych na potrzeby marketingu bezpośredniego, w tym profilowania, a także
b) wnieść sprzeciw, z przyczyn związanych z Twoją szczególną sytuacją, wobec przetwarzania danych na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora, innego niż marketing bezpośredni.
Dobrowolność podania danych
Podanie danych jest dobrowolne.
W przypadku konkursów i akcji promocyjnych organizowanych w ramach chatbota podanie danych i udzielenie zgód wymaganych na ich potrzeby jest dobrowolne, ale konieczne do wzięcia udziału tych konkursach lub akcjach promocyjnych.
Podanie danych i wyrażenie zgód na potrzeby marketingu i profilowania jest dobrowolne i nie jest konieczne do korzystania z chatbota.
Jak długo dane będą przechowywane?
Czas, przez jaki Administrator może przetwarzać dane osobowe, jest uzależniony od podstawy prawnej przetwarzania, tj.:
- a) w przypadku przetwarzania na potrzeby funkcjonowania chatbota, zgodnie z jego regulaminem, Administrator przechowuje maksymalnie przez okres 10 lat od dnia ostatniego skorzystania przez Ciebie mnie z chatbota;
- b) w przypadku, gdy Administrator przetwarza dane osobowe na podstawie zgody - do czasu cofnięcia tej zgody;
- c) w przypadku, przetwarzania na podstawie uzasadnionego interesu Administratora - do czasu ustania tego interesu (np. okres przedawnienia roszczeń cywilnoprawnych) lub do momentu sprzeciwienia się osoby, której dane dotyczą, dalszemu takiemu przetwarzaniu – w sytuacjach, gdy sprzeciw taki zgodnie z przepisami prawa przysługuje;
- d) w przypadku, gdy Administrator przetwarza dane osobowe, ponieważ jest to konieczne z uwagi na obowiązujące przepisy prawa, okresy przetwarzania danych w tym celu określają te przepisy.
Dalsze prawa - dostęp, sprostowanie, usuwanie, ograniczanie i skarga do urzędu
Ponadto masz prawo dostępu do danych osobowych i otrzymania ich kopii, ich sprostowania, żądania usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo przenoszenia danych, jak również prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Wiek
Jeśli nie masz ukończonych szesnastu lat, nie możesz korzystać z chatbota.
Usługa nie została zaprojektowana z myślą o dzieciach poniżej szesnastego roku życia i nie jest dla nich przeznaczona. Nie przewidujemy celowego gromadzenia danych, dotyczących dzieci poniżej szesnastego roku życia.
W przypadku, gdy uzyskamy informację, że użytkownik usługi nie ukończył szesnastego roku życia, podejmiemy stosowne kroki aby usunąć informacje takiego użytkownika z bazy oraz ograniczymy przyszły dostęp takiego użytkownika do usługi.
Sposoby przesyłania informacji handlowych
W przypadku, gdy zgodzisz się na otrzymywanie informacji handlowych bezpośrednio w chatbocie lub e-mailem, wysyłka e-maili marketingowych będzie stanowić przesyłanie informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Regulamin korzystania z chatbota NZOZ Piomar
§ 1 Postanowienia ogólne
- Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania z chatbota znajdującego się pod adresem http://m.me/nzozpiomar
- Podmiotem administrującym chatbotem jest PIOMAR P. Bodziany, M. Matoga, J. Sułek-Matoga, E. Zymróz-Bodziany sp.j. z siedzibą w Ropczycach (39-100) przy ul. Parkowej 1 NIP 8181533884, e-mail: kontakt@nzozpiomar.pl, tel. 17 22 27 421
§2 Definicje
Ilekroć w Regulaminie jest mowa o:
- Administrator – należy przez to rozumieć podmiot, o którym mowa w § 1 ust. 2;
- Portalu Facebook – należy przez to rozumieć portal internetowy działający w domenie http://www.facebook.pl/ (http://www.facebook.com);
- Aplikacji Messenger – należy przez to rozumieć platformę komunikacyjną Portalu Facebook oraz oddzielną aplikację dostępną w ramach systemów Android, iOS, Windows Phone i na samodzielnej stronie internetowej https:// www.messenger.com/;
- Usłudze – należy przez to rozumieć usługę chatbota, tj. program komputerowy służący do prowadzenia rozmów z użytkownikami, zintegrowaną w ramach Aplikacji Messenger strony https://www.facebook.com/nzozpiomar dostępną poprzez adres http://m.me/nzopiomar na Portalu Facebook;
- Użytkowniku – należy przez to rozumieć osobę fizyczną, która posiada zarejestrowane konto na Portalu Facebook, i ukończyła szesnasty rok życia;
§3 Usługi świadczone drogą elektroniczną
1. Administrator świadczy drogą elektroniczną Usługę chatbota, która polega w szczególności na:
1) prowadzeniu zautomatyzowanej konwersacji z Użytkownikiem za pomocą chatbota;
2) doradzaniu Użytkownikowi w wyborze odpowiednich dla Użytkownika produktów i usług Administratora przy pomocy chatbota;
3) udzielaniu odpowiedzi na pytania Użytkownika dotyczące katalogu produktów i usług Administratora;
4) organizacji konkursów i akcji promocyjnych w ramach chatbota;
5) przekazywania Użytkownikowi zamówionych informacji handlowych za pośrednictwem chatbota.
- Usługa, o której mowa w ust. 1, świadczona jest bezpłatnie.
- Użytkownik ma dostęp do Usługi w ramach strony https:// www.facebook.com/nzozpiomar/ na Portalu Facebook oraz poprzez Aplikację Messenger.
- Każdy Użytkownik zobowiązany jest do zapoznania się z treścią Regulaminu przed rozpoczęciem korzystania z Usługi.
- W celu prawidłowego korzystania z Usługi i wszystkich jej funkcjonalności niezbędne jest spełnienie wymagań technicznych w postaci:
1) oprogramowanie: posiadanie zainstalowanej i uruchomionej standardowej i aktualnej przeglądarki internetowej;
2) wymagania sprzętowe: urządzenie z dostępem do Internetu, z systemem Windows 7 lub nowszym, OS X 10.8 lub nowszym (komputer), Android 5.0 lub nowszym, IOS 9.0 lub nowszym, Windows Phone 10 lub nowszym (urządzenie mobilne);
3) posiadanie zarejestrowanego konta na Portalu Facebook;
4) dodatkowo w używanej przeglądarce internetowej powinna być włączona obsługa plików cookies.
- Postanowienia umowy zawartej między Stronami w zakresie w jakim ustalane są na podstawie Regulaminu są utrwalone i udostępnione poprzez zamieszczenie Regulaminu w internecie. Zabezpieczenie treści umowy zawartej między Stronami następuje poprzez uniemożliwienie osobom nieupoważnionym uzyskania informacji o zawarciu umowy przez Użytkownika umowy.
§4 Ograniczenia
- Użytkownik ma obowiązek korzystania z Usługi w sposób zgodny z niniejszym Regulaminem oraz przepisami prawa.
- Zabronione jest:
1) korzystanie z Usługi w sposób zakłócający jej funkcjonowanie;
2) podejmowanie jakichkolwiek działań mających na celu ingerencję w oprogramowanie Usługi;
3) rozsyłanie lub umieszczanie w Usłudze niezamówionej informacji handlowej,
4) podejmowanie czynności informatycznych lub innych mających na celu wejście w posiadanie informacji nieprzeznaczonych dla Użytkownika,
5) dostarczanie treści o charakterze bezprawnym, czyli naruszających obowiązujące przepisy prawa, zasady współżycia społecznego lub dobra osobiste osób trzecich,
6) korzystania z Usługi do celów wykraczających poza własny użytek osobisty, w szczególności do celów prowadzonej działalności gospodarczej.
§5 Rozpoczęcie i zakończenie świadczenia Usługi
- Użytkownik może rozwiązać umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną w każdym czasie i bez podania przyczyn, z zastrzeżeniem zachowania praw nabytych przez Strony przed rozwiązaniem takiej umowy (o ile wynika to z treści lub celu takich praw) oraz postanowień poniższych. W celu rozwiązania umowy Użytkownik powinien złożyć oświadczenie o wypowiedzeniu umowy na adres kontakt@nzozpiomar.pl. Wypowiedzenie staje się skuteczne z chwilą doręczenia żądania.
- Administrator może z ważnych przyczyn rozwiązać umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną za 14-dniowym wypowiedzeniem poprzez złożenie oświadczenia w postaci elektronicznej o wypowiedzeniu umowy przesłanego Użytkownikowi. Ważnymi przyczynami w rozumieniu zdania poprzedniego są:
1) planowanie przez Administratora ograniczenie zakresu świadczenia usług lub planowania zakończenia świadczenia usług,
2) wystąpienie okoliczności faktycznych lub prawnych (w tym zmiany przepisów) skutkujących powstaniem utrudnień w świadczeniu przez Administratora usług,
3) wprowadzenie przez kontrahentów Administratora nowych warunków świadczenia usług skutkujących powstaniem po stronie Administratora znacznych utrudnień w świadczeniu usług na dotychczasowym poziomie lub w dotychczasowym zakresie.
- Administrator może rozwiązać umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną za 7-dniowym wypowiedzeniem poprzez oświadczenie w postaci elektronicznej wysłane za pośrednictwem poczty elektronicznej e-mail na adres e-mail Użytkownika w przypadku gdy Użytkownik:
1) naruszył lub narusza postanowienia Regulaminu,
2) podejmował lub podejmuje działania, które zagrażają bezpieczeństwu danych zgromadzonych przez Administratora,
3) podjął lub podejmuje próbę nieuprawnionej ingerencji w Usługę lub inne zasoby Administratora dostępne w internecie,
4) dokonywał lub dokonuje czynności niezgodnych z prawem za pośrednictwem Usługi lub w związku z korzystaniem z niej,
5) naruszył lub narusza prawa własności intelektualnej przysługujące administratorowi, w szczególności majątkowe prawa autorskie.
5. Administrator ma prawo zaprzestać świadczenia usług drogą elektroniczną w trybie natychmiastowym, w przypadku naruszenia przez Użytkownika postanowienia lub postanowień niniejszego Regulaminu po bezskutecznym upływie 2 dni roboczych od wezwania przez Administratora do zaprzestania takiego naruszenia lub naruszeń.
§6 Reklamacje
- Administrator dokłada starań aby Usługa funkcjonowała w pełni poprawnie oraz zobowiązuje się do usuwania ewentualnych usterek funkcjonowania Usługi.
- Administrator zastrzega możliwość czasowej niedostępności Usługi lub niektórych jej funkcji w zakresie w jakim jest to niezbędne do utrzymania prawidłowego funkcjonowania Usługi.
- Użytkownik uprawniony jest do złożenia reklamacji dotyczących usług świadczonych drogą elektroniczną oraz dotyczących nieprawidłowego działania Usługi. W reklamacji należy podać dane Użytkownika niezbędne do przesłania informacji o wyniku rozpatrzenia reklamacji oraz opis, na czym polegały nieprawidłowości w usłudze.
- Reklamację należy złożyć pisemnie na adres PIOMAR sp.j., ul. Parkowa 1, 39-100 Ropczyce, z dopiskiem „Messenger” lub za pomocą poczty elektronicznej na adres e-mail kontakt@nzozpiomar.pl.
- Administrator udzieli odpowiedzi w terminie 30 dni od dnia jej otrzymania.
§7 Informacja o szczególnych zagrożeniach w Internecie
- Korzystanie z Usługi dokonywane jest poprzez sieć Internet, co łączy się z zagrożeniami występującymi przy korzystaniu z tej sieci.
- Zagrożenia związane z korzystaniem z Internetu polegają między innymi na możliwości wprowadzenia do urządzenia podłączonego do Internetu oprogramowania mogącego wyrządzać szkody, takie jak m.in. „wirusy”, „robaki” i „konie trojańskie”. W związku z powyższym wskazane jest, aby Użytkownik posiadał aktualne oprogramowanie przeciwdziałające tego rodzaju zagrożeniom, takie jak programy antywirusowe oraz programy chroniące urządzenia przed nieautoryzowanym dostępem osób trzecich (tzw. firewall).
- Zagrożenie stanowią również działania osób trzecich dążących do uzyskania nieuprawnionego dostępu do urządzeń i danych bez wiedzy i wbrew woli Użytkownika.
§8 Dane osobowe
Dane osobowe Użytkowników przetwarzane są zgodnie z „Informacją o Prywatności dotyczącą chatbota NZOZ Piomar”, dostępną pod adresem: http://www.nzozpiomar.pl/fb-prywatnosc.
§9 Postanowienia końcowe
1. Treść Regulaminu jest dostępna dla wszystkich osób bezpłatnie na stronie. Regulamin może być w każdym czasie przeglądany i drukowany.
- Administrator zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu. Wszelkie zmiany Regulaminu obowiązują od dnia ich udostępnienia drugiej Stronie przed zawarciem umowy w taki sposób, aby mogła ona Regulamin przechowywać i odtwarzać w zwykłym toku czynności. Jednakże w przypadku stosunków umownych o charakterze ciągłym, istniejących w chwili wprowadzenia zmian do Regulaminu (zwanych dalej "Stosunkami Umownymi Ciągłymi"), znajdują zastosowanie następujące postanowienia:
- W przypadku Stosunków Umownych Ciągłych powiadomienie Użytkowników będących stroną Stosunku Umownego Ciągłego o zmianie Regulaminu nastąpi poprzez wysłanie wiadomości do takich Użytkowników zawierającej odpowiednią informację oraz link do ujednoliconego tekstu zmienionego Regulaminu, a także poprzez zamieszczenie na stronie Usługi ujednoliconego tekstu zmienionego Regulaminu.
- W przypadku Stosunków Umownych Ciągłych nowy Regulamin będzie wiążący w stosunku do danego Użytkownika, jeżeli Użytkownik ten nie wypowie umowy w terminie 14 dni od daty udostępnienia mu nowego Regulaminu. W przypadku złożenia wypowiedzenia zgodnie ze zdaniem poprzednim, wypowiedzenie takie odnosi skutek z upływem 14-ego dnia od daty doręczenia nowego Regulaminu.
- W przypadku Stosunków Umownych Ciągłych, wprowadzenie zmian nie narusza i nie ogranicza praw nabytych Użytkownika, który stał się stroną Stosunku Umownego Ciągłego przed publikacją zmian.
- W przypadku Stosunków Umownych Ciągłych Administrator będzie uprawnione do zmiany Regulaminu z ważnych przyczyn. Do ważnych przyczyn należą:
a) konieczność lub potrzeba wprowadzenia modyfikacji systemów informatycznych,
b) zmiana procesów działania Usługi,
c) modernizacja oraz optymalizacja działania Usługi;
d) dostosowanie Regulaminu, Usługi do wymogów prawnych, w szczególności w zakresie przepisów o ochronie konsumentów, świadczeniu usług drogą elektroniczną, ochronie danych osobowych,
e) uzasadnione uwagi zgłaszane przez Użytkowników,
f) zmiany wynikające z konieczności dostosowania się do uzasadnionych wymogów kontrahentów Administratora lub potencjalnych kontrahentów Administratora,
g) modyfikacja, rozszerzenie lub dodanie nowych funkcjonalności Usługi.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego.
4. Ta wersja regulaminu obowiązujące od dnia 01.01.2019 r.